Followers

Wednesday, August 29, 2012

ALLAH TIDAK RESTUI PAS!!!

by: taminsari

Ini satu hakikat bahawa tuhan tidak merestui apa yang dilakukan oleh PAS selama ini. Contoh yang nyata, setelah 65 tahun UMNO menerajui kerajaan, selama itulah juga PAS dan pemimpinnya telah berusaha dan berdoa supaya kerajaan BN tumbang dan merekalah yang menggantikannya.

Soalnya mengapa usaha dan doa PAS dan pemimpinnya tidak berhasil. Dari dahulu hingga sekarang mereka bersembahyang hajat dan berdoa tetapi hasrat mereka masih tidak diperkenankan oleh Allah swt. Mengapa ini terjadi. Jawapannya akan diperolehi jika dilihat daripada perspektif Islam itu sendiri.

Perkembangan parti PAS dari dulu hingga sekarang jelas PAS hanyalah parti yang banyak bercakap dan berteori ( berceramah ), tetapi tidak banyak bertindak ( pratikal ). Mereka sebagai peranan pemerhati yang hanya pandai mengkritik itu salah, ini tidak betul tetapi tidak pernah membentangkan dengan telus dan nyata apakah yang sebenarnya patut dibuat atau cara yang terbaik untuk dilakukan.

Akhirnya apabila mereka kehabisan modal mereka berhenti mengkritik dan mengajak seluruh ahlinya mengadakan sembahyang hajat dan berdoa untuk menjatuhkan kerajaan khasnya UMNO. Hal ini seolah-olah ahli UMNO tidak berupaya menghadap Yang Maha Esa memohon keselamatan dan memohon dikekalkan amanah sebagai pemerintah.

Dalam bab berdoa sebenarnya PAS terlupa bahawa doa seorang hamba sentiasa akan diperkenankan selama dia tidak mendoakan sesuatu yang mengandungi dosa, memutuskan siratulrahim dan tidak terburu-buru. Akhirnya mungkin Allah swt menolak doa mereka.

Dalam surah al-Baqarah ayat 216 Allah berfirman : “Boleh jadi kamu membenci sesuatu, pada hal ia amat baik bagi mu. Dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, pada hal ia amat berbahaya bagi mu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui sedangkan kamu tidak mengetahui.”

Kepada PAS, bersyukurlah kerana masih tidak menjadi pemerintah kerana Allah swt berfirman dalam surah al-Syura ayat 27 – “Dan jikalau Allah melapangkan rezeki bagi hamba-hamba-Nya semua, tentu mereka akan derhaka di muka bumi, tetapi Allah menurunkan apa-apa yang dikehendaki-Nya dengan ukuran ( kemampuan ). Sesungguhnya Dia Maha Mengetahui keadaan hamba-Nya lagi Maha Melihat.”

Sebagai hamba Allah yang beragama Islam selagi berikrar bahawa Allah swt sahaja yang patut disembah dan Nabi Muhammad saw itu adalah pesuruh Allah, umat Islam dituntut supaya menunaikan hak-hak Allah. Hak itu ialah menunaikan fardu ain dan fardu kifayah. Di dua buah negeri di mana PAS diberi peluang memerintah telah jelas mereka telah mengabaikan tuntutan hak Allah swt di bidang fardu kifayah.

Oleh itu, apabila PAS dan pemimpinnya berdoa supaya hajatnya dipenuhi oleh Allah swt, mana mungkin keinginan mereka boleh ditunaikan. Hal ini diumpamakan seorang hamba meminta upah daripada tuannya sedangkan kerja belum lagi dilaksanakan. Sudah pasti permintaan sukar ditunaikan.

Tetapi PAS masih tidak sedar dalam hal ini kerana selain beribadat secara individu mereka beranggapan perkara lain seperti bidang sains dan teknologi, berusaha bagi mencapai kegemilangan hidup di dunia sebagai sekular dan bukan Islam. Sedangkan hakikatnya bidang fardu kifayahlah boleh mengundang pahala dan ganjaran yang paling besar daripada Allah swt kalau dilaksanakan.

Senario yang berlaku sekarang, PAS yang bersekongkol dengan parti-parti pembangkang yang lain khasnya DAP menuntut supaya rakyat menyokong parti-parti mereka dan memecahkan perpaduan dan ikatan parti UMNO, MCA dan MIC. Inilah tuntutan dan perancangan yang nyata menjurus kepada kecelakaan kepada diri sendiri.

Sewajarnya PAS mengajak dahulu ahli-ahlinya bersembahyang hajat dan berdoa supaya parti DAP dapat menerima Islam sebagai hukum bernegara. Sebabnya terang-terang pemimpin DAP telah berkata : “Langkah mayat aku dahulu sebelum Islam dijadikan hukum bernegara.” Inilah yang dikatakan huru-hara akan berlaku. Masanya cepat atau lambat, sekarang ataupun akan datang.

Oleh itu, benarlah firman Allah swt : “Boleh jadi kamu menyukai sesuatu pada hal ia amat berbahaya bagi mu.”

Kepada para pengikut PAS, sedarlah Allah Yang Maha Esa adalah Tuhan sekalian alam. Allah swt adalah Tuhan yang disembah oleh sekalian umat Islam. Seandainya manusia itu berdoa untuk kebaikan di akhirat agaknya itulah yang paling baik untuk semua.

3 comments:

  1. Pohon copy ke blog..

    ReplyDelete
  2. pandai ko wakil Allah bagitau pasal ape doa org x diterima bagai kan?... org palestin hari2 doa solat hajat, lagi doa org terainaya pun blom lagi Allah makbulkan doa diorg... cube ko sbagai nabi ke ape ntah nie bgtau pasal aper?... klau dah cenderung ke arah bisikan syaitan dan nikmat dunia, mmg mcm ko nie la.. semoga korg mndapat hidayah.. Salam..

    ReplyDelete
  3. Puak monyet kera pas memang tak percaya tuhan. Diorang yakin pada nik ajis je...

    ReplyDelete