Followers

Saturday, August 25, 2012

OKU Ditangkap Berzina

Bulan September lalu, seorang wanita Oku telah didakwa kerana melakukan zina sehingga melahirkan anak. Wanita tersebut cacat pendengaran dan bisu. Kalau tengok dari segi zahir memang kasihan, dengan pakaian yang tidak terurus dan miskin. Kejadian berlaku 3 tahun lepas tapi pada tahun ni baru disebutkan. Sedih juga tengok wanita tersebut, dahlah anak ramai ada 5 orang dan 2 orang OKU. Hidup pun ibarat kais pagi makan pagi.

Nak kasihan lebih-lebih susah gak, dia sendiri tak kasihan dirinya. Wanita tersebut merupakan seorang janda yang telah kematian suami. Mungkin dah gersang sangat sampai sanggup melakukan apa saja demi memenuhi keperluan batin. Apa yang dikesalkan, pasangan wanita tersebut merupakan warga asing dan bukan Islam. Laki tu pun dah lari balik negara asalnya. Ketika ditanya kenapa ikut laki tu, dia cakap sayang sangat. Ketika Pegawai Agama nak hantar ke penjara pun macam tak sampai hati tapi tu lah, wanita tu yang tak nak kasihan sendiri. Masa tu lah dia ingat anak-anak, hidup susah lah. Kalau ikut hukum hudud dan tentu kena rejam sampai mati.

Begitu hinanya manusia sebegitu di pandang sehingga patut di rejam. Tapi hukuman yang ditetapkan di negeri hanyalah max RM5000 @ 3 tahun @ 6 sebatan @ mana-mana kombinasi. Wanita tu pun bukanlah cantik manapun, mungkin laki tu pandai mengayat sampai wanita tu pun hilang pedoman. Syaitan pun berlumba-lumba tepuk tangan. Anak-anak luar nikah ni pun dah bersepah sangat. Manusia tidak memikirkan kesan anak-anak tersebut di masa depan, lebih-lebih lagi masa sekolah dan dah nak nikah, terutama jika anak tersebut seorang perempuan.

0 comments:

Post a Comment