Followers

Wednesday, July 31, 2013

WARGA IRAN PENGASAS AM BANK TERBUNUH DITEMBAK

Seorang lelaki yang merupakan pengasas AmBank meninggal di tempat kejadian apabila parah ditembak dari jarak dekat manakala isterinya pula cedera parah dan dikejarkan ke Hospital Tung Shin, Kuala Lumpur untuk rawatan.
KUALA LUMPUR – Pengasas Arab Malaysian Bank Hussain Ahmad Najadimaut manakala isterinya cedera parah ditembak dari jarak dekat di parkir kereta selepas keluar dari sebuah tokong Cina, Kuan Yin Temple, di Lorong Ceylon, di sini hari ini.
Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuala Lumpur ACP Khairi Ahrasa berkata kejadian berlaku pada 2 petang ketika mangsa datang ke tokong itu berjumpa dengan seorang rakannya untuk berbincang mengenai urusan jual beli saham.
“Selang beberapa minit kemudian, mangsa didatangi seorang suspek lelaki dari arah belakang melepaskan tembakan rambang kepada kedua-dua mangsa yang ketika itu menuju ke parkir kereta.
“Hussain,75, terkena dua das tembakan di bahagian dada dan di sebelah rusuk kiri manakala isterinya, 49, terkena dua das tembakan di pergelangan tangan kiri serta di paha kanan,” katanya ketika dihubungi Bernama.
Beliau berkata mangsa disahkan mati di tempat kejadian dan dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk dibedah siasat manakala isterinya dihantar ke Hospital Tung Shin di sini untuk rawatan.

(Gambar uncensored Pengasas Arab Malaysian Bank Hussain Ahmad Najadi mati ditembak)
Khairi berkata siasatan awal mendapati tiga suspek lelaki berumur lingkungan 35 hingga 40 tahun telah menunggu mangsa di luar tokong semasa mangsa sedang berbincang.
“Suspek meloloskan diri menggunakan teksi. Punca sebenar belum diketahui tetapi dipercayai mempunyai kaitan dengan perniagaan,” katanya.
Sementara itu, seorang saksi yang mahu dikenali sebagai Lim, 50, berkata suspek didatangi seorang lelaki dari arah belakang sebaik keluar dari tokong itu.
“Tiba-tiba saya terdengar bunyi tembakan lebih dari lima das dilepaskan. Suspek kemudian melarikan diri ke bahagian tepi tokong dengan sebuah teksi,” katanya ketika ditemui pemberita di tempat kejadian.
Lee mendakwa suspek dilihat memakai pakaian sukan, bercermin mata serta bertopi. – Bernama
VIDEO PENGASAS AMBANK KENA TEMBAK

Wednesday, July 24, 2013

GEJALA RASUAH DI KUALA BESUT


INI BERITA GEMPAR YANG BARU TEMAN TERBACA DI SLAH SEBUAH BLOG BARU TEMAN TENGOK TADI, RASUAH UNTUK PENGUNDI LUAR YANG BALIK MENGUNDI OLEH CALON, KALAU BENARLAH INI BERLAKU MAKA WAJIBLAH PENGUNDI MENOLAK PARTI RASUAH YANG BERTOPENGKAN ISLAM KONONNYA, DAN KALAU BENARLAH JUGA INI YANG MEREKA BUAT MAKA PELAKU WAJIB DIHADAPKAN KE MAKAMAH, KALAU DIIKUTKAN ADA TERTERA NOM TEL DI SMS TERSEBUT, JIKA BENARLAH IANYA DATANG DARI CALON MAKA TINDAKAN MESTI DIAMBIL, SEPTUTNYA PARTI RASUAH DITOLAK... 
Ikuti pendedahan dari sumber...

LAGI RASUAH RAYA untuk pengundi dibesut, penerima SMS agak terkejut dengan SMS yang diterima untuk pengundi luar, RM 300 untuk sesiapa sahaja yang datang mengundi untuk Parti yang menyuapkan RASUAH sebagai membeli undi, depa ni buat apa saja untuk beli undi, Pak tam terima email nie dari penerima kawan yang dapat SMS ni, kalau betui la lagu ni punya calon hangpa pakat lingkup la dibalas tuhan, pi bagi orang duit untuk undi hangpa, elok la hangpa tunjuk lagu mana PAS memang parti RASUAH

Pak Tam betui-betui terkejut bila selama ni duk tenguk pelaku hangpa dalam blog-blog lain, siapa pun la ni tau lagu mana hangpa duk buat kerja merasuah pengundi kat PRK Kuala Besut, memang hangpa betui-betui )0HARAM JADAH sungguh, lagu ni yang hangpa kata hangpa ni Parti Islam?

Pak Tam memang tak mau buat posting pasai PRK Kuala Besut, bila tinguk banyak betui Rasuah yang hangpa bagi kat internet mulanya pak tam setakat tinguk sahaja, tapi bila dapat info dari kawan pasai SMS rasuah raya yang hangpa nak bagi pengundi Pak tam rasa tak patut kalu pak tam duk diam, jadi pak tam harap sangat SPRM jangan duk tinguk kerja Haram Jadah lagu ni, Rosak negara kalu Calun Rasuah ni buat lagu tu, tak kan hangpa duk tinguk depa duk rasuah Minyak, makan dan macam-macam lagi?

Pada pengundi yang duk ada kat luar yang akan balik mengundi, hangpa sapu duit dia tapi jangan bagi undi kat depa, lepas tu pakat pi report atau bagi kerjasama kat SPRM biaq depa tau langit ni tinggi atau rendah, kat AADK pulak elok 
A hangpa pi terus kat Calun Perasuah ni, biaq dia kena urine TEST dulu, bukan apa kalu rusak lah hari undi dengan rasuah, negara pun akan hancoq, jangan duk pesalah orang lain, hangpa patut bertanggung jawab dengan kerja HARAM JADAH ni!

SUMBER (KLIK

Saturday, April 6, 2013

PERAK CYBER TROOPERS IKRAR BANTU GOMO BERTANDING MENENTANG ANWAR

Perak Cyber trooper merasa sedikit kesal bila Anwar Ibrahim masih lagi menipu rakyat dengan berdolak dalih, kehadiran dan harapan beliau untuk bertanding di Perak sebenarnya membuat semua bloggers kami teruja dan bersyukur, pada PCT lagi dekat lagi baik, senang nak ganyang si rosak akhlak nie.

Bila kononnya dia menyebut beberapa tempat dan rakyat mula meneka kawasan di Perak yang menjadi sasarannya seperti Gopeng, Tambun, Gerik, Lumut dan beberapa Parlimen disini nampaknya dia tetap macam tabiat asal sebut ikut suka, benar atau tidak dah memang begitulah sifatnya. Memang PCT amat berharap dia bertanding di Perak dan tentunya PCT tidak akan memberi ruang kepada manusia yang bernama Anwar bin Ibrahim yang akan bertamding sebagai pemimpin.

PCT juga difahamkan Papa Gomo akan bertanding dimana sahaja Anwar bertanding! Sedikit kelegaan dari kami dikalangan bloggers menerima berita tersebut, tak mengapalah kalau dia tak bertanding di Perak tetapi dia juga menentang bloggers...

MAKA DENGAN KATA SEPAKAT DARI KAMI... KAMI AKAN TETAP BERSAMA DAN MEMBANTU PAPA GOMO MENENTANG MANUSIA YANG BERNAMA ANWAR IBRAHIM WALAUPUN DIA BERTANDING DIMANA SAHAJA, LAWAN TETAP LAWAN, DEDAH TETAP DEDAH, KAMI TAK AKAN BENARKAN MANUSIA INI MENJADI PEMIMPIN DAN HANCURKAN NEGARA, LAWAN TETAP LAWAN, PCT AKAN TETAP MENENTANG PEROSAK AGAMA, BANGSA DAN NEGARA.



Wednesday, March 27, 2013

Sejarah Kongsi Gelap


Tahukah Anda......?: Sejarah Konsi Gelap: Kegiatan mereka bukan lagi tertumpu kepada pemerasan, penculikan, ugutan, perniagaan dadah, rompakan, perjudian haram, pelacuran, pen...

Thursday, March 7, 2013

PAS BERMEGAH MASUK MANJOI BAWA TRELER BERKEBAJIKAN...

Dd i n b u n g a: PAS BERMEGAH MASUK MANJOI BAWA TRELER BERKEBAJIKAN...: PAS MENPERLIHATKAN LORI TRELER JELAJAH NEGARA BERKEBAJIKAN, MASUK KE KG MANJOI UNTUK MEMPERTONTON KAN KEPADA ORANG RAMAI YANG MEREKA JUGA S...

Tuesday, February 26, 2013

Art of War: Kenali Musuh Anda 7

Tahukah Anda......?: Art of War: Kenali Musuh Anda 7: Pada tahun 1986, sewaktu berusia 39 tahun, Anwar yang ketika itu memegang jawatan Menteri Pendidikan, berdepan dengan spekulasi bahawa belia...

Wednesday, February 13, 2013

UPDATE : NUAR LARI AWAL (KO) PERTEMBUNGAN PROGRAM CERAMAH DIPADANG SAMA UMI HAFILDA


PANAS, Nuar awal-awal lagi lari atau cabut bila ceramahnya yang juga pada tarikh yang sama, tempat yang sama, Jam yang sama,  Hari yang sama bila terpaksa bertentang masa ceramah PAS @ PRdi Pengkalan Pegoh  malam ini jam 8 malam di Padang Bolasepak Pengkalan pegoh. 

Nampaknya begitu ramai rakyat bakal hadir dan mahu melihat sendiri bagaimana Nuar yang akan berceramah bertentang muka dengan Umi Hafilda yang hanya beberapa meter sahaja jarak antara dua cermah ini malah diatas tapak padang bola yang sama.  

Penduduk serta orang ramai yang menunggu ceramah malam ini untuk melihat pertembungan yang dianggap sudah kena lah Buku dan ruas antara dua-dua penceramah ini


Petang tadi PCT sempat meninjau kawasan atau tapak kedua-dua ceramah tersebut diatas satu padang yang sama untuk melihat sendiri persiapan dua ceramah tersebut, kira-kira jam 3.30 petang tadi untuk mendapat kepastian serta melhat perkembangan serta persediaan kedua-dua urusetia ceramah tersebut membuat kerja persiapan akhir untuk Ceramah mereka.

Begitu mengejutkan bila dilihat sekumpulan urusetia yang seang memasang kemah-kemah untuk ceramah Umi Hafilda yang tengah bertungkus lumus menyediakan segala kelengkapan serta keperluan untuk ceramah malam ini. 

Manakala pihak PAS yang mengundang Nuar dalam sessi ceramah dengan harapan dapat membantu Pas Pengkalan Pegoh dalam usaha meraih undi di PRU 13 nanti. terutama bagi membolehkan  mereka dibantu bila bakal dipengaruhi oleh Nuar dalam cermah malam ini nanti 


Bagaimana pun PAS serta petugas mereka tidak kelihatan Lansung untuk sebarang kerja-kerja persiapan ceramah mereka malam ini, sehingga jam 4 petang tadi lansung tidak ada sebarang pegerakan sebaliknya hanya ada sebiji kemah dengan satu bendera PAS yang terikat di kemah tersebut dari dulu sehingga kini sunyi sepi dan menjadi tanda tanya adakah mereka juga akan terus memberikan Laluan untuk beliau?

PCT cuba mendapatkan info tentang status ceramah kedua-kedua ini, rupanya..

NUAR DAH GIGIL dan paling mengejutkan sekali bila akibat ketakutan serta kegigilan dia sehingga  merancangkan LARI DENGAN SENYAP sebelum dimalukan ramai, Kemah tidak ditanggalkan bagi menjadikan alasan atau tidak dilihat macam sebenarnya mereka yang sedang gigil ketakutan kerana terpaksa berhadapan dengan Umi Hafilda yang rakyat sudah tahu dan faham dia ketika ini tentunya kecut perut dan mencari alasan untuk tidak bertentang sesama sendiri

Hasil info yang didapati rupanya PAS Pengakalan Pegoh dan Nuar lari ketakutan dengan membuat program di kawasan baru, Nuar dan Pakatan Rakyat rupanya dengan senyap memindahkan di kawasan lain yang tidak bertembung

Tapak baru yang dimaklumkan ialah di hadapan Pejabat PAS pengkalan Pegoh yang baru-baru ini panas dengan kejadian ahli PAS yang meninggal dunia semasa cermah dan tidak diberi perhatian sekalipun mangsa meninggal dunia pada malam tersebut,
NAMPAKNYA NUAR KANTOI DAN KETAKUAN SEBAGAI JANTAN UNTUK BERHADAPAN FACE TO FACE DENGAN UMI HAFILDA, 



Monday, February 11, 2013

GAMBAR SEKITAR RUMAH TERBUKA TAHUN BARU CINA DI KEDIAMAN MENTERI BESAR PERAK

lebih 7 ribu pengunjung di Jamuan Terbuka Tahun Baru Cina di Kediaman Meneteri Besar semalam yang terdiri dari Rakyat dan Pemimpin utama Parti yang hadir mengamatkan Majlis yang begitu meriah sekali. Majlis yang bermula jam 2 petang hingga ke jam 5 petang tidak henti-henti didatangi oleh orang ramai, malah sehingga hampir jam 6petang kelihatan masih ada lagi yang datang disaat-saat akhir

Menjawab soalan wartawan Dr Zambry Abd Kadir juga menyedari bila kali ini bilangan kaum Cina dan India nampaknya kali lebih 3kali ganda dari tahun lepas mungkin kerana Rakyat dari kaum Cina dan India sudah mula menerima kembali Barisan Nasional yang ketika ini akibat bahang Pilahanraya yang semakin tiba, beliau bersyukur dengan perkembangan ini dan melihat sebagai petanda positif dengan kemenangan BN di PRU 13 kali ini 






Paling kecoh dan riuh bila di kauter agihan Buah Limau yang diberi secara percuma yang tidak henti-henti dikunjungi ramai, hampir seribu ktak limau habis diagihkan kepada semua pengunjung yang hadir. Kita dapat melihat pelbagai bangsa yang berbaris untuk mengambil limau untuk dibawa pulang ataupun makan

Antara tetamu yang hadir terdiri daripada pelbagai pemimpin-pemimpin Parti, Ngo, Pertubuhan, Artis dan pelbagai lapisan Rakyat jelata. Tidak ketinggalan juga Datuk Michelle Yeoh yang juga menjadi perhatian Wartawan dan pengunjung.
menunggu peluang untuk bertemu Menteri Besar Perak

1000 Kotak Habis...t

menunggu dari awal untuk bergambar dengan MB kesayangan

Masih meneliti aduan Rakyat sekalipun sibuk dengan majlis

Melihat kepada kehadiran yang seramai begini, BN nampaknya mempunyai petanda dan harapan yang besar serta baik dalam ertikata Rakyat yang berbilang bangsa nampaknya sudah memberi respon terhadap BN untuk PRU 13 nanti. BARISAN NASIONAL SUDAH DIHATI RAKYAT PERAK!

Sunday, February 10, 2013

PCT SUDAH BERSEDIA UNTUK PRU 13


PRU 13 semakin hampir, bagi PCT pula nampaknya persediaan terakhir hampir selesai sepertimana dengan persediaan kebanyakan bilik-bilik gerakan. PCT juga akan terus memberikan nput-input serta pendedahan terutama semasa kempen-kempen panas yang akan berlaku di merata-rata aktiviti, program serta ceramah parti

Membariskan lebih 30 bloggers dan facebooker tegar yang bersama PCT. Selain itu akan bergabung dan memberikan berita terkini dari seluruh negara dan tumpuan khusus kepada Negeri Perak. PCT juga membuka selebar-lebarnya hubungan bloggers luar ataupun yang ingin bergabung dalam PCT samada dalam blog, Facebook , Twitter dan lain-lain. 

PCT juga mengalu-alukan sesiapa sahaja yang ingin bersa ma sepanjang PRU 13 berlansung, malah PCT akan beroperasi selama 24 jam diakhir puncak atau klimak PRU 13 nanti, PCT juga telah bersedia untuk bila-bila masa untuk PRU kali ini.sehubungan itu sesiapa sahaja boleh memberikan maklumat melalui email kami di pctlib10@gmail.com ataupun boleh terus melalui blog ataupun di laman Facebook kami

Anda juga boleh temui bloggers PCT di Perhimpunan Barisan 1 Malaysia yang akan diadakan pada 23hb Febuari ini bertempat diKolej Kesihatan Bersekutu Ulu Kinta, Program akan bermula dari jam 1 hingga 5 Petang, untuk maklumat penuh anda boleh terus kelaman Facebook (KLIK)

Program HB1M akan diwarnai dengan pelabagai aktiviti serta paling istimewa anda juga boleh temui hampir semua bloggers PCT disana, tak kentinggalan dari penceramah yang diundang Dato Fuad Hassan, Yb Dato Ahmad Maslan dan paling Istimewa Menteri Besar Perak Dato Seri Diraja Dr Hj Zambry bin Hj Abd Kadir sebagai penutup Perasmian. Temui kami untuk pelbagai pertanyaan serta program yang melibatkan PCT di majlis tersebut

Thursday, January 24, 2013

SEMBOYAN PERANG PERAK SUDAH BERMULA



Nampakya sudah ada beberapa program yang dirancangkan khusus dengan kehadiran PRU 13 dalam usaha kita cuba memberi maklumat yang sebenar dan menangkis segala Fitnah yang kini dilihat merata-rata dijaja pakartun roket. 

Perak juga tidak terkecuali, desas desus Parlimen yang akan dibubarkan pada 22hb Febuary ini nanti rupana bukan penyebab untuk semua menyusun pelbagai program, kalaulah benar meneka soal tarikh in maka nampaknya Rakyat Perak adakan program seawal selepas parlimen dibubarkan, bermaksud ke esokan hari sudah bermula dengan adanya HIMPUNAN BARISAN 1 MALAYSIA disini, uniknya disini kumpulan Bloggers di Perak di beri peranan penting untuk menjadikan himpunan kali dihadiri oleh pelbagai lapis umur, bangsa, agama dan sebagainya

Sudah tentu kita dapat saksikan bagaimana kebangkitan rakyat sebagai tanda menentang segala tomahan Fitnah oleh pembangkang, sorotan pelbagai Isu termasuk mempermainkan nama Allah dan fitnah bakal terjawab dengan kehadiran ramai kali ini

Rangkaian bloggers, Facebookers, twitterian dan yang tegar dalam cyber tentunya menjadikan peluang ini untuk bertaut bertemu sesama sendiri, dengan berharap semua yang aktif dalam dunia cyber menjadikan peluang ini bagi bertemu sesama sendiri yang sebelum ini hanya mengenal nama gelaran di Akaun FB. Jumpa dan bertukar pendapat serta strategi,  

Antara yang ditunggu dalam ceramah Dato' Fuad Hassan yang terkenal dengan kupasan isu serta ceramah disetiap kali beliau diundang dalam sesi soal jawab dan ceramah, beliau juga ditunggu oleh kebanyakan bloggers-bloggers Perak dan pelayar tegar maya yang mahu mendengar isu terbaru ataupun kupasan beliau terhadap isu tersebut


Upacara penutup majlis dengan kata dua serta ucapan Dato Seri Zambry bin Hj Abd Kadir sememangnya dinantikan oleh kebanyakan yang hadir, beliau yang nampaknya kali ini paling banyak diburukan dan difitnahkan, malah Nizar pun nampaknya semakin kuat meroyan, dan tak henti-henti mencaci dan menghina terutama dalam Twitternya, apa sahaja dalam kerajaan yang sekarang ini menjadi pilihan rakyat menjadi sasarannya mencaci terus mencaci, 

Kehadiran Menteri Besar Perak kali ini akan lebih panas memandangkan dalam tempoh berkempen, tentunya kita akan mendengar pelbagai pembongkaran yang rakyat dahagakan. bagi teman dan rakan PCT akan bersama dengan rakan-rakan bloggers yang lain akan bergabung menjayakan, JOM JOIN... kita jmpa disana nanti, KASI GEGAR SAMA DEMA!!!

Boleh singgah dan like di sini (KLIK),
Sumber : Sekupangdua