Followers

Wednesday, July 31, 2013

WARGA IRAN PENGASAS AM BANK TERBUNUH DITEMBAK

Seorang lelaki yang merupakan pengasas AmBank meninggal di tempat kejadian apabila parah ditembak dari jarak dekat manakala isterinya pula cedera parah dan dikejarkan ke Hospital Tung Shin, Kuala Lumpur untuk rawatan.
KUALA LUMPUR – Pengasas Arab Malaysian Bank Hussain Ahmad Najadimaut manakala isterinya cedera parah ditembak dari jarak dekat di parkir kereta selepas keluar dari sebuah tokong Cina, Kuan Yin Temple, di Lorong Ceylon, di sini hari ini.
Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuala Lumpur ACP Khairi Ahrasa berkata kejadian berlaku pada 2 petang ketika mangsa datang ke tokong itu berjumpa dengan seorang rakannya untuk berbincang mengenai urusan jual beli saham.
“Selang beberapa minit kemudian, mangsa didatangi seorang suspek lelaki dari arah belakang melepaskan tembakan rambang kepada kedua-dua mangsa yang ketika itu menuju ke parkir kereta.
“Hussain,75, terkena dua das tembakan di bahagian dada dan di sebelah rusuk kiri manakala isterinya, 49, terkena dua das tembakan di pergelangan tangan kiri serta di paha kanan,” katanya ketika dihubungi Bernama.
Beliau berkata mangsa disahkan mati di tempat kejadian dan dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk dibedah siasat manakala isterinya dihantar ke Hospital Tung Shin di sini untuk rawatan.

(Gambar uncensored Pengasas Arab Malaysian Bank Hussain Ahmad Najadi mati ditembak)
Khairi berkata siasatan awal mendapati tiga suspek lelaki berumur lingkungan 35 hingga 40 tahun telah menunggu mangsa di luar tokong semasa mangsa sedang berbincang.
“Suspek meloloskan diri menggunakan teksi. Punca sebenar belum diketahui tetapi dipercayai mempunyai kaitan dengan perniagaan,” katanya.
Sementara itu, seorang saksi yang mahu dikenali sebagai Lim, 50, berkata suspek didatangi seorang lelaki dari arah belakang sebaik keluar dari tokong itu.
“Tiba-tiba saya terdengar bunyi tembakan lebih dari lima das dilepaskan. Suspek kemudian melarikan diri ke bahagian tepi tokong dengan sebuah teksi,” katanya ketika ditemui pemberita di tempat kejadian.
Lee mendakwa suspek dilihat memakai pakaian sukan, bercermin mata serta bertopi. – Bernama
VIDEO PENGASAS AMBANK KENA TEMBAK

10 comments: