Followers

Friday, December 21, 2012

PAS CHIKU,GUA MUSANG KECEWA TANAH DISERAH KE UPAYAPADU PLANTATION



Terjahan YB Dato Hamidah Osman ( Sg Rapat) nampaknya tidak selesai didalam dewan sahaja, Ngeh nampaknya tidak kelihatan dibangku Dun Setiawan selama dua hari menjadi tanda tanya kemana beliau menghilang? Nampaknya Ngah berseorangan menjawab segala persoalan terutama bila dewan serta rakyat yang mengikuti perkembangan seolah pembohongan dihalalkan menjadikan rakyat tertipu dengan tidak mengambil kira perasaan pengundi apa tah lagi bila tanah tersebut rupanya diusahakan oleh PAS sendiri

Ngeh juga pertikaikan bagaimana  rashia begini boleh bocor dan tentunya terasa tidak senang kenapa rakan Pakatan boleh berlaku begitu dengan terdedahnya isu Tanah yang selama ini tidak siapa yang ketahui termasuk PAS Perak serta rakan parti yang lain dalam pakatan


Terkini Pendedahan dalam satu laman blog (KLIK) ternyata PAS Chiku Gua Musang Ustaz Zulkifli dan Ketua Pemuda PAS Dun Paloh ustaz Ridzuan Ali begitu kecewa dan marah kearana tanah yang dimaksudkan telah diusahakan sejak 1990 lagi oleh penyokong PAS Mukim Relai diserahkan  kepada Upayapadu Plantation apatah lagi begitu kecewa bila mengetahui pemilik Upayapadu Plantation rupanya dimiliki orang luar  bila siri pembongkaran semasa Sidang Dun Perak yang berakhir hari ini (jumaat)

PAS Perak pula nampaknya kelu membisu, tak tahulah kenapa berdiam diri, pelbagai sebab terfikir bila nampaknya Diam seolah jalan yang paling selamat. Nyata kita selama ini diperkatakan oleh rakyat yang DAP sebagai Boss besar kepada PAS, Kemungkinan secara logik juga ada bila PAS adalah parti yang tercorot dalam memenangi kerusi Dun di PRU 12  sebaliknya menjawat jawatan tertinggi sebagai Menteri Besar. 

Bukan setakat itu sahaja, sebelum ini juga kita cukup sedar DAP terutamannya memang berhasrat menakluk negeri yang dimenangi contohnya seperti Pulau Pinang.  Berlainan Pula di Perak, Jawatan Nombor satu dalam negeri Perak cukup Mudah diberikan kepada PAS, lagi pelik bila tidak kah DAP mengambil keputusan begini tanpa mengira pendapat  ahli DAP yang lain? Bukan setakat itu sahaja  rakyat terutama ahli parti sendiri jadi binggung bial DAP sekian lama mahu menakluk Perak sebaliknya bila berpeluang mereka serahkan kepada PAS sebagai Menteri Besar! DELIMA dalam pertanyaan serah secara PERCUMA sahaja ker? 


Sidang hari ini juga bertambah panas  YB Dato Hamidah meminta Ngah dan Ngeh membuat pengakuan adakah mereka membeli Syarikat yang diberi tanah oleh Kelantan seluas 10,526  ektar? minta mengaku mereka yang punya syarikat tersebut sekalipun cuba ditepis persoalan demi persoalan yang dibangkitkan  oleh Sidang, Hamidah juga mendesak supaya Nga dan Ngeh nyatakan berapa nilai syarikat tersebut yang dibeli kerana nilai tanah tersebut boleh mencecah puluhan juta ringgit.?

Yb Dato  Sungai Rapat juga mendedahkan dengan  bukti dokumen mereka juga mendapat pinjaman bank 6.2 juta walau bagaimanapun mahukan 30 juta, Hamidah juga telah mendapatkan salinan pendaftaraan SSM syarikat tersebut cukup jelas tertera nama nga dan ngeh sekalipun pada mulanya tidak mengaku bila ditanya sebelum ini. 


  

0 comments:

Post a Comment